Verticale portalen

Verticale portalen

De portalen kunnen in twee groepen verdeeld worden namelijk, horizontale portalen en verticale portalen. Horizontale portalen zoals Google.nl bieden meerdere functies, verticale portalen bieden slechts één functie aan. De portals zijn compleet gespecialiseerd in de functie waar de portalen in voorzien. Een andere benaming voor de portalen is 'vortals'.

Verticale portalen specialisatie in één functie

De verticale portalen specialiseren zich in één bepaalde functie. Door deze specialisatie kunnen de portalen zich op de doelgroep richten en deze weten te bereiken. Op die manier wordt het inspelen op de behoefte van de doelgroep eenvoudiger, aangezien de portalen zich slechts richten op één functie en daarin excelleren.

Gebundelde informatie per onderwerp

De doelstelling van vortals is om bepaalde doelgroepen met bepaalde interesses te informeren. De vortals bieden vaak complete overzichten van verschillende informatie en links van andere websites die gerelateerd zijn aan het onderwerp. Alle informatie dat gevonden kan worden op de portals is dus zeer compleet en specifiek gericht op één onderwerp.

Gericht bereiken doelgroep

Alle gewenste informatie over een bepaald onderwerp kan dus gevonden worden via de portals. Ook voor adverteerders zijn de vortals een handige tool voor het gericht bereiken van de doelgroep. Door de specialisatie kunnen de bedrijven gericht adverteren voor een specifiek onderwerp. Het is een effectieve methode om op één specifiek onderwerp te adverteren, omdat men gericht zoekt naar het specifiek onderwerp. Als men zoekt op het specifiek onderwerp, tonen zij interesse in het onderwerp. Het is dus effectief om via de portals op het specifiek onderwerp te adverteren.

Terug naar overzicht